Mass Communications MA

Anh Quốc

2

Nội dung bạn sẽ được học

Course description

The MA in Mass Communications provides a thorough grounding in the theories, approaches and research necessary for the study of media and communication processes in both the national and global contexts. The course combines an overview of the history and development of communication research with a critical analysis of current theories in the field.

You will analyse key areas in mass communication including media production, organisation and control, news in the local, national and global context, media/new media roles and the political process, communication policy and regulation, and cross-national media and communication systems.

This course will enable you to engage critically with contemporary debates surrounding the social, political and cultural roles of media and communication in modern societies. You will investigate the quantitative and qualitative methods and approaches necessary for analysing all aspects of the communication process, from media organisations, media professionals and production to media content, audiences and cultural consumption.

This postgraduate degree will equip you with the advanced analytical skills and knowledge you need to progress your professional career or to pursue further academic study in the rapidly expanding field of media and communication research.

Teaching and learning

You will be taught by a combination of lectures, seminars and tutorials where you will be given the opportunity to discuss and clarify ideas.

Assessment is by means of written assignments based on individual and group work and a dissertation of 14,000 words.

Careers and employability

This Masters degree will demonstrate to potential employers that you have a high level of knowledge in your particular area, which can set you apart from others in the job market. The course has a strong emphasis on research methods and training, which will have a practical application in the professional world.

Some of the key career destinations include new media organisations, as well as press and broadcast organisations with a new media component, international news agencies, government departments (e.g. publicity, education, health), advertising firms, public relations organisations, and many others.

Khoa bạn sẽ vào học

School of Media, Communication and Sociology

Các hình thức học tập

Toàn thời gian (1 năm)

Học phí
£21,400.00 (667,562,511 đ) một năm
Chi phí cố định

*Thông tin chi phí có thể chưa cập nhật tại thời điểm bạn xem. Vui lòng liên hệ nhà trường để kiểm tra lại.

Hạn nộp đơn

26 July 2024

Ngày bắt đầu

23 Tháng Chín 2024

Địa điểm

University of Leicester

University Road,

Leicester,

Leicestershire,

LE1 7RH, England

Yêu cầu đầu vào

Dành cho sinh viên quốc tế

Studenrs need to have 2:1 degree or equivalent professional qualification. We can give special consideration to applicants who have significant work experience in a relevant field. Students need to have: IELTS 6.5 or equivalent; TOEFL iBT - 90.

*Có thể có những yêu cầu khác nhau về IELTS tùy thuộc vào khóa học bạn chọn

THÊM VÀO DANH SÁCH YÊU THÍCH

Giới thiệu trường University of Leicester

University of Leicester là mái nhà chung của hơn 4.000 sinh viên quốc tế, và cũng là một điểm đến đa văn hóa lý tưởng để theo học.

  • Trường đại học nghiên cứu hàng đầu Vương quốc Anh
  • Hạng 37 ở UK và 170 toàn cầu, THE World University Rankings
  • Cầu tiến, tận tâm và lấy nghiên cứu làm trọng tâm
  • Cung cấp hơn 300 chương trình đào tạo và khóa học cấp bằng

Tư vấn du học